onsdag 27 juni 2012

picknick och andjakt.....

efter en mycket förvirrad förmiddag....ringde både hemtelefonen och mobilen samtigt....och det var  två favoriter som ringde.....och mesamma kändes det bättre....
 kan kanske skylla på förvirringen på att det var åska i luften.....
 men efter regn kommer solsken.....
 så jag bakade en sockerkaka....för en av favoriterna
skulle komma .....med sällskap......
 passade även på att göra lite god Ängalpink......när sällskapet kom blev det lite beösk i några affärer här i byn.... tro det eller ej....men några finns det....sen var det dags för dagens höjdpunkt.....tyckte några ialla fall.....
 men först skulle vi ha lite picknick i det nu fina vädret.....

 winerbröd och lite annat smått och gott.....
och dom lät inte vänta på sej....
dom kom på rad....

 dom som var höjdpunkten för dom yngsta i sällskapet.....och vi hade speciellt bröd till dom.....många är dom och dom är inte direkt blyga.....
 men när vårat bröd började ta slut så kom det en dam och ställde sig på bron längre bort och slänga i bröd.... och vips ....så drog dom till ett bättre matställe....
jag tackar för en trevlig eftermiddag....vi hade det skönt i solen....avslutade kvällen med ett litet möte med samhällsföreningen.....
så här ser dagens skörd ut....sockerkaka och Änglapink....när jag skulle ställa in flaskorna förrut idag märkte jag att jag redan hade en kvar .....det var nog meningen på något vis....för en av flaksorna fick följa med MammaMia hem....hoppas det smakade.....och det var nog meningen att allt inte skulle få rum i flaskorna utan jag var tvungen att hälla upp lite i ett glas.....det smakade bra....

2 kommentarer:

  1. Mums va gott det va!! Vi provsmakade när vi kom hem, och det va lika gott som alltid! ❤ tack för idag, det gör vi om snart igen :)) puss och kram MammaMia

    SvaraRadera
  2. det är nästan så det kn-ar i mun ;)
    Ja vi får snart göra det igen...fast kanske ett annat utflyktsmål;)
    puss puss <3

    SvaraRadera