söndag 4 augusti 2013

knallehelg.....

var och tittade till mitt stånd redan på torsdagsförmiddan.....
 och där stod det....så redigt och rejält på alla sätt och vis.....
 när vi (Sigge har varit min dräng denna helg, ja mer än vanligt)  kom ner på fredagen så kände jag mej verkligen välkommen.....blir lite glad i hjärtat....små saker som gör så mycket.....
 och när vi plockat ur bilen .....spikat upp lite spikar....flyttat om sakerna ett antal gånger....så var vi beredda och på tå......det blev en mycket lång, varm och trevlig dag.....vi var där ner klockan 11.00 och började plocka ner igen vid 22.30....så det var verkligen en heldag......
 vi gjorde om alltihopa på lördagen....men då redan klockan 07.00.....det var en lugn början men tempot ökade i samma takt som värmen.....har varit så roligt att vara knalle på Virseums markand, så många som kommit och pratat.....och handlat.....men tyvärr har jag inte kunnat prata med alla som stannat hos mej.......även denna dag var lång...... packade ihop vid 16.30....hem och duscha och vidare....
 till ett dukat bord....med god mat och dryck och härligt sällskap....kan inte bli mycket bättre......GP på tv med utsikt över sjön.......
 här är en del av gänget.....och även denna gång klirrade det till i kassan ........vi avslutade som markanden som sig bör......
 nere i öltätet med dans och sång.....och möta en massa folk som man inte sett på länge......
vinkade hejdå till mitt stånd när vi gick hem.....så i lördags var vi med och både öppnade och stängde markanden.....kanske det blir nästa år igen....vem vet.....

2 kommentarer:

  1. Så härligt med ett eget stånd (fniss)! Roligt att det gick bra att sälja! Länge sedan jag stod på marknad nu - inte utan att jag blir sugen. Kram!

    SvaraRadera
  2. En erfarenhet rikare....och det gav nog lite mersmak tror jag!
    Har nu en anledning att åka runt på loppisar och hitta nya fynd så jag kan fylla på lagret ifall det blir flera markander.
    Kram!

    SvaraRadera