torsdag 22 augusti 2013

en riktig svamptur.......

på torsdagar har jag inte mitt andra ställe att åka till....så jag kommer hem tidigare....och idag passade det utmärkt......
 för jag fick finbesök........ så det blev en riktigt härlig långfika i solen.....många gemsamma intressen och minnen...... sen var det dags för svampskogen....och det där med att bara vara ut och cykla och fylla en kasse på 20 minuter..... och utan bh dessutom.......och hittade så många att man inte fick med sej alla utan fick lämna kvar.....det är ju inte riktigt svampplockning.....nej man måste få kämpa för dom....och stöta på lite farliga......
 djur.....eller i alla fall rester av dom.....dessa tog jag hem och ska ha i min mussli imorgon.......
 blodet ska rinna och svetten ska lacka......ja så ska en riktig svamptur vara.....men som plåster på såret....så hittade.....
jag en groda.....nu äntligen skulle jag få svaret på min fråga....om verkligen det blir en drömprins om man kysser en groda.......så jag blundade och kysste och där.......
 kom min drömprins i solnedgången.......
vi fyllde korgen med svamp och åkte hem och levde lyckliga i alla våra år.......

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar berättelse! Jag älskar grodor men vågar inte pussa dem. Min prins därhemma skulle nog inte bli så glad om jag drog hem en massa prinsar hit och dit, så det får vara, hihi. Svamp! Jag har inte kommit ut i svampskogen än, men jag ska. Älskar ju att plocka svamp! Jag önskar dig en härlig söndag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Om sanningen ska fram .....så pussade jag inte heller...har ju redan min drömprins :)
    Ja skogen är verkligen ett favoritställe.
    Hoppas du kommer ut snart och hittar mycket svamp!
    Kram till dej

    SvaraRadera