tisdag 13 augusti 2013

vilken tur!?


igår blev det ett besök hos arbetsförmedllingen......trodde det skulle ta lång tid innan det skulle bli min tur.....men som tur var gjorde det inte det.....så jag hann även med ett besök på loppis....
 och det var en himla tur .....för jag hittade dessa fina saker men det bästa av allt var att Lena satt där så jag fick både en kram och en pratstund.....när jag kom hem gick jag till skogen här hemmavid.....
i skogen var det mycket nertrampat.....vet att det är många med mej som går häromkring och plockar både svamp och bär......så om man har en himla om tur om man hittar någon svamp.....eller så kan det vara djur mest vildsvin som går där.....och då har man tur om man inte springer på någon som ligger i gräsest och gömmer sig.....
 idag hade jag tur både när det gäller djuren och svampen.....en lite lagom portion till middagen.....
när middagen var uppäten och disken diskad tog Sigge och jag en tur till skogen.....föröskte hitta lite nya svampställen.....det är så många som säger att det bara är att gå ut i skogen och plocka....så vi försökte med det.....men efter två försök och inget restultat....bestämde vi oss för att åka hem....
men stannade på ett tredje ställe som jag tyckte såg ut som svampskog.....
och vilken tur att vi gjorde det.....för där fanns det desto fler......tur eller skicklighet....inte var det otur ialla fall......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar