söndag 16 december 2012

lite julkänsla.....

efter att ha varit i grannbyn på förmiddagen och fixat lite julklappar ......
så blev det lite bak här hemma.....
 många gör ju vita kroppkakor så här till jul.......men det gör inte jag.... utan faster Sissis underbart goda teaterkonfekt....smeten gjorde jag i går redan.....så det var bara att rulla dom.....
 smälta choklad och doppa dom .......
 blev verkligen inte så fina som jag tänkte mej....dom var lite lösa som dom blev lite konstiga i formen....
 men som tur var hade en av tomtenissarna som var här och pysslade glömt sina fina chokladhjärtan....så det blev helt ok resultat till slut......(tack Mari)
 mellan varven för att vila min fot.....blir det lite julklappsrimskort gjorda....det nästan syns vem ska få detta......
 kvällen har tillbringats här med trevligt sällskap.....julen skulle sjungas in.....blev lite tårögda båda två.........
lite mäktigt när körerna tar i och orgeln dånar......
kvällen tillbringas nu i fåtöljen med Ernst som sällskap......tycker nog att han lite väl mycke....men man kanske kan ta något där och något annat där......

2 kommentarer:

  1. Ja Ernst är för mycket av allt! Jag kikar på Jamie istället!


    Ditt lilla paket kommer i veckan. Jag hann inte köpa nån doftpåse som jag tänkt, men det kommer nåt annat istället! Kram!

    SvaraRadera