måndag 12 november 2012

snälla barn......

när det började närma sig jul frågade jag alltid vad min mamma när jag var liten vad hon ville ha i julklapp......och hon svarade varje gång "Snälla barn".....det tyckte jag att jag var så nästan varje år fick hon.....

en burk med rödkål.....för det visste jag att hon tyckte om.....det var väl snällt....eller......

 snälla barn har jag aldrig önskat mej.....för det har jag alltid haft......
 så i fredags när vi åkte packade jag ner en adventskalender till mitt snälla barn som jag gjort till henne......
 jag lyssnade på en intervju för lite sen och då frågade dom en 105-åring om han ville bli 110 år....och han svarade då att om barnen behöver honom så ville han det.....så är det kanske .....att sina barn alltid är barn oavsett hur gamla dom är......och adventskalender blir man ju aldrig för gammal för..... men det blev bara paket till  lördag och söndagarna......
men om jag känner mitt snälla barn så har hon nog tjyvkikat i minst 2 stycken redan.......

1 kommentar:

  1. Ah vilken fin present! Malin har allt en snäll mamma också, så hon brås väl på dig!
    Kram Gisela

    SvaraRadera