söndag 4 november 2012

ljuslyktor....

fredagens eftermiddag umgicks jag med....
 Mamma och Pelle....Maj och Gösta var också där.......
 på kvällen kom två spöken på besök......efter grillning och mat så blev det krig.....
 runt bordet....men alltid lika roligt.......och jämt var det ...oftast.....
 en stor del av resten av helgen har jag rotat bland mina gömmor och letat efter Inspirera.....
och kom på att jag ska  beställa visitkort när jag hittade min farfars.....
plockade fram mina glasburkar jag tänkte ha  i mitt leke.....men fick en ny ide....
 och började pynta dom ....med bland annat papper som jag bränt och lite spets jag fyndat på loppis....
 lite kaffebönor på botten och ett ljus i......så blev det en ljuslykta....som jag tänkte försöka sälja när jag är knalle innan jul......vad tror ni??
 det var så roligt att jag gjorde några stycken.....
 och en liten ängel vaktar en av lyktorna......
 vill ju gå en kurs i knyppling.......det verkar var så roligt.....
 så nu har jag skaffat mej en knyppeldyna....så nu kan kursen börja när som helst....
undrar vad tanten som hade dynan innan mej tänkte göra med sin fina spets hon börjat på....
på tal om kurs....nu börjar kalligrafikursen  här i Virserum efter nyår....Så ring och anmäl er till www.vuxenskolan.se eller meddela till mej så anmäler jag er.....hör av er även ni som redan sagt att ni ska gå så det inte blir fel.....

2 kommentarer:

  1. Alltid lika trevligt att spöka hos er...

    SvaraRadera
  2. synd att jag inte tänkte på att ta kort på dom fina spökena....
    men du kankse kan fixa det i morgon;)

    SvaraRadera