onsdag 24 april 2013

så fel det kan bli......

igår gjorde jag lite sånt som snurrat i huvudet på mej att jag borde göra snart......
 så jag tog mod till mej och klippte ner mina pelargonier......
blandade även till en omgång gips....innan jag gick ut i blåsten.......
 och planterade om mina skott.....det blev 9 stycken nya.....
 gick en trappa upp och plockade fram lite loppisfynd och vit färg......
 och fick lite vita blommor på köpet......
idag har jag laddat för en trevlig kväll med god mat och dryck i trevligt sällskap......så jag skickade iväg ett litet sms som ett litet tecken på att jag såg framemot att träffas......men det blev inte riktigt som jag planerat som ni kan läsa.......
 så det blev att tänka om.....så det blev en trappa upp ikväll igen....
 men denna gång blev det strykjärnet som var mitt sällskap......så nu är tvättkorgen tom och stryktvätten borta.....det var väl en mening med det med......
 det blev lite gips färdigt igår.....men jag som nu är inne i en period av rosa och rosor....så varför inte....
 tillverka några själva.....syns inte så bra....men lite lite rosa är dom.....
ungefär som mina nyplanterade pelargonier kände jag mej när jag fick beskedet om att jag inte skulle bort ikväll.....hängig och lite ledsen.....men vi blommar snart upp båda två....och jag har ju ännu en dag att gå och längta till kvällen.....men innan dess så har jag dejt med MammaMia..... vi ska planera inför helgen.....

4 kommentarer:

  1. Så pysslig du är! Mina pelargoner från i somras börjar ta sig igen. Det är första gången jag fått dem att övervintra. Tant-poäng, men det struntar jag i, haha! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska vara knalle på minst 3 ställen i vår och sommar, så det gäller att ha lite på lagret ;)
      Visst är det härligt när man kommer på att man är en tant....gillar jag skarpt!
      Kram

      Radera
  2. Hej du glade .
    Om man inte gör några fel, är det stor risk att man inte har gjort någonting !

    MVH
    CL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, så sant.....
      men det kändes lite snopet.
      Men det blev lite god mat och dricka här hemma istället!
      Kram

      Radera