tisdag 16 april 2013

fröna i jorden.....

i lördags kom Malin hem.....vad som skulle göras var redan bestämt....
 det skulle rensas ut det sista ....och märker att vi är rätt lika när vi ska städa och rensa....vi stökar till det ändå mer när vi håller på.....
medans Malin arbetade ....så klippte jag ut lite figurer som ska sitta på dom fina saftflaskorna jag ska göra till jordgubbssaften i sommar......
 gjorde denna tavla blev färdig.. .......
 vårkänslorna har börjat krypa på nu när värmen kommer....så fröna lade jag i blöt i söndags....
 även krukorna fick ligga och vattna till sig lite.....
och ikväll kom dom ner i jorden......nu får vi vänta på resultatet....som doftar gott...luktärtor.....har varit en behaglig helg....och idag så är ordningen återställd igen.....lite tungt i hjärtat...som vanligt....

4 kommentarer:

  1. Luktärter sår jag varje år. De påminner mig om min morfar som vat trädgårdsmästare och sålde luktärter i buketter på torget om lördagarna. Kram!

    SvaraRadera
  2. Luktärtor är fina....håller tummarna att jag lyckas med dom nu...Kram!

    SvaraRadera