söndag 28 april 2013

dagen med stort G

igår var dagen med stort G.....Mia och jag har pratat länge länge om att vi skulle Gjuta i betong.....
och i vintras bokade vi in detta datum så att det verkligen skulle bli av.....i torsdags drog vi iväg och inköpte betong.....och passade även på att.....
 gå på upptäcksfärd för att hitta fler formar som man kunde Gjuta i.......
 och vi kan ju säga att vi har samlat på oss lite olika saker som vi kunde ha användning för.....
 nu var det dags att äntligen blanda betongen......
 och börja fylla formarna med betong....det där med att få rätt blanding var lite svårt.....men som vanligt så var det den sista laddningen som blev bäst......
 om man bara ser denna bild så kan man ju fundera på vad vi egentligen gjorde......men bra blev det och trevligt hade vi trots lite regn.....vi hade ju även hjälp av våran namne också....
våra karlar hade varit ute på sina äventyr....men när dom kommit hem och vi hade grillat så var det dags för lite njutning också......
 så champangen öppnades och vi gosade ner oss bland bubblor i 39 graders värme.....
 och där blev vi sittandes i ett antal timmar.....så härligt.....
 vi avslutade denna trevliga dag och kväll och natt med lite nattamat och eine vitamine.....
 mina krukor stämde bra med vädret idag....så jag planterade mina penser......
 och gjorde lite fint vid våra ingångar.....
 blev lite mer välkomnande och vårigt.....
 för lite bilder på våra småalster som vi gjorde igår......dom större får vi vänta med att ta ur formarna....
detta gav verkligen mersmak...... jag eller vi får tacka min mattelärare Ingeborg som lärt mej detta med Gjutning ......tänk så mycket roligare än matte.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar