tisdag 2 juli 2013

utomhuspyssel......

har möblerat om lite ute bland mina blommor.....
 placerat ut tomatplantor och lite annat smått och gott i en vrå.......
 tycket ett par pelargonier passade vid fågelbadet.....
 dom större krukorna börjar nu äntligen blomma lite mera.....
 tog min korg och gick till skogs idag.....massor med smultoron och stora är dom.....
 så idag kunde jag ha fyllt korgen med smultron och kantarellerna i halvlitermåttet.....men det syns att jag inte är ensam i skogen.....
 så nu har jag fryst in smultron....
 härligt doftande jasmin blommar så fint nu i våran trädgård.....då passar jag på att ta in lite doft....
även på toaletten behöver lite piff......
förresten....är det så här det blir bokskog.....en penna nerstoppad i en nerfallen gren.......undrar vilken bok som kommer att växa här......säkert en med många blad.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar