måndag 8 juli 2013

att göra i Virserum......

efter tredje stället idag....cyklade jag vidare till mitt 5:e ......Stinsen..... www.stinsen.n.nu
 där jag ska hålla till i 3 dagar.....så  det blir 3 dagar med 11-timmarspass....men som tur är det ett helt annat tempo på Stinsen......innan jag öppnade passa jag på att kika in hos grannen på området.....
 Virserums Möbelmuseum....där finns det fina lokaler med möbler som tillverkades här i Virserum....
 alla yrken och kort från den tiden.....men det bästa är ändå.....
 denna kompletta verkstad som den fungerade förr i tiden.....och allt drivs av.....
 detta fina vattenhjul.....hittade tyvärr inte deras hemsida....men gå gärna in på www.dackestop.com där finns det information om hela området....där även en av Sveriges största Konsthall finns.....
 och detta bjuder Stinsen på nu i veckan.....kom och prova på.....det ska jag göra.....
 jag passade på att stå och ha lite livskvalite i min lilla vrå när kunderna gick runt och kikade på alstren....jag klippte och förberdde för flera fina saftflaskor......när jag kom hem lastade jag in ett spann i bilen.....
 och åkte till ...... www.abygard.se ........och fyllde spannet med solmogna jordgubbar........
 så nu är dom snoppade och rensade och lagda i vatten och lite annat gott.....
och den blir säkert hjättegod......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar