söndag 12 maj 2013

härligt med långledighet

ledig i 4 dagar nästan....jobbade mellan 06.00-09.30 på fredagen men det räknas ju knappt.....
dagarna var fullteckande....syjunta....biläventyr....havspromenad...ikeabesök....men....det enda som blev verklighet var.....
 vårat ikeaäventyr på torsdagen.....allt det andra fick flyttas fram....men vi hade en trevlig dag i Jönköping och kom hem med allt som stod på listan.....vi börja plocka upp och montera ihop med med en gång....jag skulle bara flytta på en pall i hallen och ställa dit en ny tvättkorg där.....
 men det drog med sig mer ....som vanligt när jag kör igång med något.....men garderoben med skor och halsdukar mm blev rensad som lite bonus.....
det kändes helt ok att veta att man har tre hela dagar på sej hemma och lediga....
 så krukhuset öppnades och vädrades.......¨skulle behövas rensas men det blev ihopsättning av....
 miniväxthuset istället....och plockade ner mina pelagonier.....
 rensning av lite smårosor och omplantering....
 gräslöken kommer fint i år igen.....
även denna står kvar fint som en liten detalj brevid mitt kukhus....krukhus menar jag......
 en liten utflykt blev det ialla fall.....blev hämtad och vi åkte till ett mycket fint ställe.... www.levanders-lanthandel.se i Alseda ....strax utanför Vetlanda.....fina saker och go fika....
 men det bästa var nog inredningen....vilka gamla fina saker.....trots att chauffören inte gillar loppis....
 så blev det även ett besök på en sådan.....och vilken tur....för jag fyndade ....som vanligt....
 mycket pyssel har det blivit dessa dagar.....har tagit med mej leket ut i solen när det har gått.....
 nya projekt har påbörjats och andra avslutats....som detta kakfat.....nästa lördag den 18 maj tycker jag att ni ska åka till..... www.fyrhjulningsäventyr.se ...... en fint ställe med gårdsbutik....äventyrsbana mm.....men just på lördag händer det mycket saker där med olika försäljare av olika slag.....och så kommer jag att vara där med mina alster....om inte annat så hoppas att vi sysn där.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar