söndag 19 maj 2013

en viktig dag 1978......

i tisdags fick jag ett samtal som löd ungefär så här:
- kan du komma till mej på fredag klockan 6 så vi kan spåna lite?
- visst, svarade jag. Ska jag ha med mej något?
- Nej, men du kan äta innan du kommer så dricker vi här, så ta cyklen.....
Visst är det härligt med raka puckar....inga krussiduller utan man är som man är....
så jag cyklade iväg i fredags.......
och fick pröva på att vara blondin.....vi får väl se om blondier har roligare....men utan något att äta blev jag inte .....jordgubbar....ost......nötter och frukt stod uppdukat när jag kom.....och GT....
det gick bra med spåningen.....så jag cyklade hemåt tidigt.....
 men fastnade här.....mer GT och trevligt folk......
 uppe i otta och packade bilen drog iväg på fina vägar....det är ju som finast nu i våran natur....
 hamnade här i Horesryd...... www.fyrhjulningsaventyr.se ......
 sålde mina alster i en härlig miljö.....
 och min utsikt under dagen kunde jag verkligen inte klaga på......
hem och packa ur bilen......fylla bilen igen....men nu med dom Starka.....
 och ut på flera vackar vägar......
 och hamnade hos grannarna till dessa hönor.....
där blev det god mat....gp.....inte gt utan vatten i glaset.......klirr i kassan.....med goda vänner......
 dagen idag har vi firat Pofflund som fyller år.....på hemvägen hittade vi dessa ljuva liljekonvaljer.....
får ju inte glömma att idag .....för 35 år sedan.....skickade jag min bästis att fråga chans på Sigge...... .....har även varit förlovade i 29 år just idag.....så här coola var vi på den tiden.....1978 <3

4 kommentarer:

  1. Grattis till er båda! Kram Gisela

    SvaraRadera
  2. Ni har äktenskapstycke, ni två. Fast ni ser fasligt trötta ut på bilden. Mycket tonårsaktiga och tuffa, haha! Kram och grattis!

    SvaraRadera