torsdag 21 mars 2013

ljuvligt fynd......

har börjat gå igenom lite av alla våra lådor här hemma.....
 och hittade dessa fina näsdukar som låg i lådan som mest innehåller saker som pappa hade....
 jag visste om dom ......men just nu såg jag dom på ett annat sätt......till och med broderat S som i Sivert......så dom plockades ur asken och blev nypressade......
 den del annat plockas ner i en kasse och den kasse lämnade jag in hos Fyra Kärringar här i byn....en liten second handaffär vi har i byn.....tro det eller ej.....men även jag lämnar ifrån mej saker....men det är inte ofta jag ut ur en sån affär utan att fyndat något litet.....och idag gjorde jag verkligen en fynd.......
 dessa ljuva ljusmanschetter....är dom inte underbara......

 passade perfekt ihop med pappas fina näsduk.......
och idag när våren känns mer avlägset än någonsin.....passar det ju med lite ljus i vårt hus......

5 kommentarer:

  1. Ooh vad fint och vilket underbart minne från din pappa! Kramar Gisela

    SvaraRadera
  2. Ja visst är dom fina näsdukarna....tror jag tar bort näsan och bara säger dukarna om dom.
    Bättre dom används så man kan njuta av dom fina.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jättefina näsdukar o manshetter Fesa. Så fint du har det. Hoppas snön försvinner så vi kan åka på loppis snart. Kram Kram. Lena Logg

    SvaraRadera
  4. Tack Lena, ja det är alldeles för länge sen du/ni var här. Det får vi ta igen tycker jag.
    Tänker ofta på dej och våra loppisturer vi ska göra, karlarna har ju sitt eget intresse :)
    Vi hörs av snart!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja, våren låter vänta på sig. Här är svinkallt. Jag träffade Gisela på väg till jobbet imorse och hon sken som solen. Vilken underbar kvinna!

    Näsdukar i spets är så vackra att man verkligen inte vill tänka på att snyta sig i dem. Vilket fynd du gjort! Kram!

    SvaraRadera