söndag 10 februari 2013

rosa rosor......

när man minst anar det och kanske när man bäst behöver det...blir man glad i hjärtat när det knackar på dörren och man får blommor och blader.....
 en hel kasse med bara blader....så nu är det upp till mej att det blir blommor....härliga pelaginoer av olika slag......
 blev första turen till mitt krukhus.....krukor fick grävas fram och läggas i blöt.....
 sen var det bara fram med jord ....och på med handskar och vårmusik och plantera.......
 många blev det....nu ska dom skötas och vårdas ömt.....dom fina  gula tuplanerna fick jag av den andra söta dörrknackaren.....
 nu när jag varit hemma och sjuk så har jag försökt muntra upp mej själv lite med att försöka pyssla lite.....har kommit in i en period där rosa och rosor är underbart fint........
 så jag hittade en gammal glasbricka och målade om själva trädelen....nu ska jag bara montera ihop brickan igen så blir den kanonfin.....ljvulig......
igår blev det mera ljuvliga fynd.....vi var två som behövde vädras lite....så vi åkte på loppis och hittade fina saker.....mera rosa och rosor......
och ljuvliga gardiner......kan ju inte bli bättre och roligt hade vi verkligen.....tänk att loppis kan va så uppiggande.....rekomeneras varmt.....fast det kanske var sällskapet som gjorde hela grejen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar