söndag 17 februari 2013

rekommenderas......

igår var det dags för en upplevelse för Sigge som han fick när han fyllde 50 i somras....
 väskan var packad....och Sigge hade sina aningar och förväntningar om vart det skulle bära...hade ju fått en liten vink i samband med gratulationen.....klockan ett blev vi hämtade och äventyret började....
 första stoppet blev i www.dackestupet.com ....där blev lite grillad korv och bröd......
 sedan fortsatte färden.......och allt bagage var med tack vare att vi skulle följa den andra bilen ......
 och här är slutstationen......curling.....en sport som Sigge har velat prova länge.....och jag kan rekommendera det varmt....jag blev lite harig.....halkade omkull när jag stod stilla 3 gånger....och hur många gånger jag ramalde när jag skulle sopa det vet jag inte.....skyller på att jag är rädd sedan jag krossade min fotled.....men dom andra klarade det galant....nästan......spelade in några filmer men kan tyvärr inte lägga upp dom här....kanske återkommer......
här är hela det härliga gänget....tyvärr fattades det tre stycken som var hemma och var sjuka....men det kanske blir att vi åker fler gånger.....det är ju en av oss som fyller 50 i sommar.....
 kvällen avslutades med att vi blev bjudan på denna goda planksteken ......och den intogs i Sandsjöfors....tror jag att det heter......otroligt god planka......vi tackar våra härliga vänner för en mycket trevlig dag och kväll......
 efter en liten tripp till stan så har jag tillbringat min eftermiddag och kväll i "leket".....i sällskap med Emelie och Helge har jag nu klippt och klistrat den sista blomman för den här gången.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar