tisdag 26 november 2013

nostalgihelg.....

helgen har gått lite i nostalgins tecken ......
 gick igenom lite filmer som vi har fått överspelade till cd-skivor......och då blir man varm i hjärtat.....
 till och med jag hade fastnat.....
 och min älskade far.....tänk att han bara var 52 år här......nästa lika gammal som Sigge är nu...nästan.....
 här är det spännande och lite otäckt.....tomten är på väg in .......bäst att hålla sig när ......
så skoj det är att titta på dessa filmer.....och så smidigt....
 i lördags var jag knalle på Blåbärskullen i Mörlunda.....och i denna fina stuga stod jag och sålde mina saker.....den är byggdes 1600-talet..... knackde lite försiktigt innan jag gick in så jag inte skulle komma och störa.....
 elden sprakade så fint......det var lite kyligt så folk kom gärna in och värmde sig.....och handade en hel del.....roligt att träffa på lite gamla känningar......
 på söndagen var det strålande sol......så vi började dagen med en härlig promenad längst med sjön.....
 här snackar vi silver i snåren.......
 fortsatte dagen på loppis....även där är det ofta nostalgi på hög nivå.....en sådan här burk hade vi när jag var liten.....
kom hem med lite smått och gott.......en del saker ska göras om.....bilder på det kommer senare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar