onsdag 13 november 2013

bakfull......

jag har fått lite julkänslor.....vet inte om det är därför jag som jag känner mej bakfull....men idag när när jag var och handlade hamnade dessa i vagnen.....
 florsocker och sötmandel.....det skulle bakas Pladusker.....
  mitt förkläde sattes på plats......
 men idag övergav jag den gamla kvarnen....har tyvärr inget skärbräda kvar att sätta fast den på....så det blev att slänga ner den skalade mandeln i matberedare......
 var väldigt länge sen jag bakade pladuskor.....så det var svårt att veta hur stora klickarna skulle va.....
 men när jag skulle lossa kakorna så kom jag ihåg varför det var länge sen jag bakade just denna kaka.....och då är den plåt helt ok.....
 denna var lite värre......men ack den som ger sig....fick pussla ihop dom lite......
och resultatet kan man ju inte klaga på......provsmakning får vänta tills i morgon.....

1 kommentar:

  1. Roligt namn på kakorna, haha! Bakfull är jag varje dag, hihi! Jag skulle kunna baka hela tiden. Tur att mina arbetskamrater vill äta det jag släpar med. Själv äter jag allt mindre av allt. Byxorna sitter riktigt löst nu - i år behöver jag nog ingen diet efter jul... Konstigt bara att precis ALLA människor kommenterar att jag har gått ner i vikt. Precis som om det är så himla viktigt!? Om jag gått upp i vikt hade väl ingen sagt något. Jag är så trött på denna vikthets som råder. Fokus för mig är att bli frisk, inte smal. Så, nu fick jag skriva av mig lite. Kram till dig! Jag har förresten på mig tofflorna du stickade till mig. Sååå sköna.

    SvaraRadera