torsdag 21 november 2013

binda krans......

igår hade blomaffären här i byn en lite pysselkväll......
 dessa söta tjejer äger den fina butiken..... www.floraverkstan.se  och ikväll stod det kransbindning på schemat.....
 här är stommen vi började med.....
 och här är växten vi klädden den med.....inte lingonris men kommer hitter ihåg vad det heter....det började på bokstaven B......tror jag.....
 koncentrationen var hög......båda framför mej.......där fanns Mari och Kerstin.....
 till höger......där stod Gunnel
 och till vänster.....där fanns Mia.......
 och här är min krans färdigbunden.....
 sen var det dags att pynta till den.....och då gällde det verkligen att koncentrera sig......
 men hej vilken resultat....jättefin.....
 det var inte bara vi där.....det gjordes många fina kransar.......
 här är min och Mias färdigpyntade och färdiga att hängas upp på dörren.....
 tomtarna började krypa ur sina vrån takt med julmusiken som spelades......och julstämningen som steg i takt med pynt....skumtomtar.....lussebullar....pepparkakor som det bjöds på......
och här hänger min krans på våran dörr på framsidan.....är mycket nöjd....med både kransen och kvällen..... vi.....jag och mitt lilla sällskap tackar Emelie och Josefin för en trevlig kväll......

3 kommentarer:

  1. Tack snälla snälla för den underbara ängeln. Den hänger nu över min säng och ger mig styrka och kraft när jag sover. Du är helt underbar min vän. Om du visste hur många som tycker att den är fin, på Instagram. Tusen kramar!

    SvaraRadera
  2. Änglar kan man inte ha för många av omkring sig....Så skoj att du tyckte om den.....
    Kramar till dej!

    SvaraRadera