söndag 6 oktober 2013

stegen är tagna........

började fredagseftermiddagen med grillning.....
och inplockning av trädgårdsmöblerna på groggverandan......
 så nu är den klar för pjäxdans och en isbar......om vi inte säljer huset innan dess...som vi hoppas....kika gärna in på Hemnet www.hemnet.se  och kolla på annonsen.....
 har även fått lite nya blommor att titta på när jag står och diskar......
 och i fredagskväll kom vi äntligen till skott.......nu har vi registerat ett företag.....som jag har tänkt och prata om länge.....nu är det gjort.....nu finns det möjligheter....så lite spännande är det.....
 så Inspirera knackade på i samma veva.....så idag rullade bilen på lite loppisar.....
 
 mycket och många fina ramar ........
 och lite annat smått och gott........
 och eftermiddag och kvällen har jag återigen tillbringat med mina gamla som jag tyvärr inte känner.....en del har flyttat till Amerika .....en del till Stockholm.....en del till Odensås .....en del har flyttat men kommit tillbaka.....en del har kommit hem med barnbarnen men stannade inte själva kvar......livsöden som man bara kan gissa sig till ibland.....men oj så intressant....måste även börja läsa lite historia tror jag så jag lättare kan förstå hur samhället fungerade på den tiden.......det sämsta med helgerna är att dom går alldeles för fort.....

2 kommentarer:

  1. Spännande att flytta och starta företag och allt. Jag funderar själv på båda delarna, men det är väl inte officiellt ännu. Vet inte om jag vågar riktigt. Jag har väl blivit för bekväm med ett fast avlönat jobb... Får se. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja mycket verkar va på gång, men den vad som händer är en annan sak. Svårt att sälja hus här i byn tyvärr...men kan väl alltid hoppas.
    Det där med företaget får vi se vad som händer med....men nu är steget taget som sagt.
    Spännande vad du har i tankarna vad du ska börja med, men en liten aning kanske jag har. Jag vet ju vad du brinner för ;)
    Vi måste våga lite mera tror jag!
    Kramar till dej

    SvaraRadera