söndag 15 september 2013

helgen började tidigt denna vecka.....

veckorna rullar på i farlig fart......och jag smygstartade min helg......
 redan i torsdagskväll......det var min tur att ha lite samkväm med trevliga damer......
 och som vanligt far det full rull från början till slut.....lite livskvalite.......
 på fredagskvällen kom detta söta par.....hoppas att det är ok att ta med kortet.....länge sedan vi sågs och timmarna rullade alldeles för fort......
vakande lite halvseg på lördagsmorgonen .....men kändes skönt att det bara var lördag.....så det blev.....
 en härlig tur i svampskogen.....och även skogens invånare hade varit uppe hela natten tror jag....


 dom hade jobbat hårt med sina fina nät..... inga ormar syntes till....
men tydliga tecken att dom finns hittade jag......
 hittade även en gömma med fina hjärtor.....åhhh dessa stunder önskar jag att jag hade med min riktiga kamera......
 en lagom omgång kantareller hade vi med oss hem....kanske årets sista av dessa gula....hoppas att trattisarna börja komma snart......
 var på fotboll på eftermiddagen.....och vi åkte över skogen hem.....och kom till en av mina favoritskyltar.....
 idag har jag rensat och fryst in kantarellerna.....bakat ett par rulltårtor.......
och avslutar min kväll här i mitt leke......törst knappt skriva det....men nu är det lite julklappar som börjat gro i mitt huvud.....vi får väl se vad tomten kommer med......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar