tisdag 24 september 2013

härliga måndag......

på väg hem från Stockholm i söndagseftermiddag såg jag på fb att trattisarna var på gång i skogen.....
 så med en gång efter jobbet igår.....gick min korg och jag ut i skogen.......
 och där stod dom så fint.......
 men tyvärr är det inte så fint i skogen här hemmavid.....svinen bökar och ofta vid mina favoritställen....så jag var på väg hem för jag tyckte det var lite obehagligt att gå där ensam fast jag visslade och småsjöng för mej själv ........
 men då kom det en räddande ängel......Ingeborg ......och hon tyckte också det var lite obehagligt med allt svinbök.....så vi tog naturligtvis sällskap......
 till våra rätta ställen....det känds mycket tryggare när man är två.....och ja....jag vet att svinen inte är farliga.....men att stöta på några i skogen är inget jag vill göra......
och vi fick en rejäl skörd med oss hem.....en härlig dag i skogen .....med underbar blåst och strålande sol.....
avslutade gårdagskvällen med några andra söta änglar......bättre måndag kan det knappast bli......
kvällen íkväll har jag finrensat gårdagens skörd.....och samtigt har jag börjar lära känna en man som heter Ove.....han verkar lite knepig.....men har får nog även göra mej sällskap i sängen ....en stund i alla fall......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar