tisdag 3 december 2013

knalledags på söndag......

på söndag är det knalledags igen....(.tittar varje gång jag skriver det ordet minst 3 gånger så det verkligen är rättstavat).......
 här hemma i byn.....så nu har jag lite nytt med mej dit.....Inspirerar har varit här.......
 hittade detta träfat....som man kan ha lite av varje på......
 jag målade det vitt.....
 och satt på en lite spets.......så här kan man servera lite gott och blandat......
 har också köpt ett gäng tavlor med gamla kungen på......skämdes när jag målade över honom......
 och ett annat loppisfynd......och tillsammans blev resultatet detta......
 ett tavla med ord om familjen.........
 och en med ord om Mor.......har sett lite olika varianter av sådana här tavlor och det var skoj att göra dom.....får se om jag får ihop några fler ord av bokstäverna som är kvar.....
 kungatavlorna såldes i många exemplar......så det blev även en där det står "Kärleken är som en cirkel- den tar aldrig slut"......
 och en annan där det står "Vänner är som Änglar som lyfter dina fötter när dina egna vingar glömt bort hur mna flyger"......detta och mycket mer finns som sagt på Konsthallen i Virserum på söndag.....
har även äntligen "fått" börja virka igen.....en tjej har beställt ett överkast......jag virkar och hon betalar garnkostnaden......om ni också vill ha ett virkat överkast så hör av er så kanske vi kan komma överens på något vis......

2 kommentarer:

  1. Våningsfatet var verkligen jättefint i vitt! Jag har köpt en liten brun blomsterhylla som jag ska måla en dag. Vi har ingen plats för fler möbler just nu, men en dag kanske jag får mitt palats. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, det blev helt ok....hoppas någon tycker det på söndag också ;)
    Ja det där med utrymme är ett bekymmer, själva har vi haft spekulanter som har tittat på huset i veckan.....lite spännande och nervöst faktsikt, man är ju bortskämd mest ju utrymmet! Kramar

    SvaraRadera