tisdag 18 juni 2013

fest och vardag.....

i lördags var vi på bröllop.....
 finaste Johanna fick sin drömprins.....(bilderna är lånade och jag har inte frågat Johanna om jag får lägga ut dom....men tror att det är ok....ni kan titta lite fort på dom bara)
 hela familjen.....
 och ett lyckligt nygift par.....kvällen och natten verkligen lyckad
 men nu är vardagen här igen....hann med att ta några kort mellan efter mitt andra ställe....
och efter mitt tredje smet jag in en snabbis....som ligger i samma byggnad som mitt favoritställe ...
biblioteket.....där var det lite hyllrensning....så en full kasse kostar 25 kronor....så det blev ett gäng med hem....gjorde verkligen några fynd......
 ibland är jag tveksam om konstnären när jag målar över tavlorna jag köper på loppis.....men här är lösningen.....
 har funderat på en lite kryddgård.....och här finns massor med ideer......
 den här köpte jag bara för den var så fin och en fin titel.....
 och så klart en legend måste man ju läsa lite om......
kanske den bästa fyndet  idag....ganska viktigt nu inför midsommar.....
ja det blev några till....bland det finaste man kan ha hemma....böcker.....tänk vilken tur att biblioteket finns..... eller hur Malin ......
något som man kanske glömmer .....det är att det finns tidningar där som man kan sitta och läsa....
finns nog dom flesta......vilken servce......ska gå in i morgon igen och fråga om dom kan fixa hem några böcker om hur man lär sig spela fiol.....för nu har jag lämnat in farfars fiol på lagning.....nu blev ni väl glada ni som brukar komma hit och hälsa på.....

1 kommentar:

  1. Biblioteket är en guldgruva om du frågar mig, svenskfröken! Själv går jag inte dit så ofta längre - jag laddar ner böcker på min IPad. Men visst är det härligt att sitta och bläddra i magasin man annars aldrig köper och drömma sig bort en stund.

    Midsommarkram till dig!

    SvaraRadera