söndag 9 juni 2013

en mycket nöjd mamma......

ifredags förmiddag....packade vi bilen .....
 och började våran färd till Stockholm....och som vanligt för att inte att somna klipptes det i bilen....
 när vi pakerat var det första vi gjorde att gå till tunnelbanan.....för att träffa Malin på hennes lunch....
när vi hälsat och hon skulle arbeta en stund till....
 stannade vi till på första stället för att släcka törsten.....
 när Malin slutat jobba och vi handlat lite....tog vi tunnelbanan tillbaka....och satte oss på kvarterskrogen och tog en pizza....
på lördagen fick jag min morsdagpresent.....visst var krullandet (läste du rätt nu) bestämt iförväg....men inte att jag skulle få det i present.....
 så på lördagsförmiddan var det bara att dra iväg och sätta sig i stoeln......har tjatat om krull länge....men håret har varit för kort.....men nu tyckte även Malin att vi kunde försöka....
 vill man vara fin för man lida pin.....
 och med en sån frisör kan det ju inte bli annat än bra.....när Malin var färdig med mej....gick hon vidare till ett sminkjobb....som visade sig vara två damer som skulle gå på det kungliga bröllopet....lite kul faktiskt.....vi sog damerna på tv:n på kvällen.....
 medans Malin var och sminkade ....gick Sigge och jag till Kungsträdgården....och vi var inte ensamma.....men vi hittade lite att äta......
 och gick vidare till Gamla stan....där vi satte och oss inväntade kortegen......och en del tittade på bröllopet live genom telefonen......
 men vi hade fått tillfälle att komma nära och ta ett kort på det stiliga brudparet.....
vi avslutade hela lördagen med att gå till söder till en krog som Malin kände till på Götagatan....och det blev ett av mina favoritmatställe......
och så här blev reuslatet av morsdagspresenten.....mycket nöjdare kan jag inte bli....Tack Gumman!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg ni har haft och vad snygg du blev i håret!
    Kramar Gisela

    SvaraRadera
  2. Ja helgen har verkligen varit kanon! Och håret är jag också himla nöjd med!

    Kramar

    SvaraRadera