onsdag 15 januari 2014

en gottedag......

nytt jobb.....nya arbetstider......så på onsdagar har jag bara mina två första ställen....så jag slutar vid halv 10.....även på fredagar....mina andra dagar är lite längre men det är ju en annan sak....så idag har jag varit hos mamma och Pofflund hela dagen.....vi har gottat oss hela dagen....
 vi började med årets första semlor.....Skäärs goda.....
gav mamma tulpaner när jag kom......
 medans Pofflund skalade potatis ....spelade mamma och jag Sequens.......
 när dom var klara lärde dom mej Kanasta.....det gav verkligen mersmak.....så mina brudar....ni vet vilka ni är.....detta spel får det bli nästa gång vi träffas tycker jag.....
 sen var det dags att börja arbeta.....kroppkakor stod på matsedeln ........
 rårivan potatis....rimmat fläsk och kryddpeppar......
 så underbart goda.....och en trevlig vanlig onsdag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar